Positieve reviews kunnen je bedrijf een boost geven. 25% van de mensen laat de keuze voor een bedrijf afhangen van de beoordelingen die zijn gegeven. Onderzoek wijst echter uit dat een kwart van de installatiebedrijven geen reviews heeft, en de helft heeft er minder dan tien.
Opvallend is dat deze bedrijven meestal lager dan gemiddeld scoren qua klanttevredenheid; één mindere beoordeling weegt immers zwaar door als er in totaal slechts een paar reviews zijn. Laat je daardoor niet van de wijs brengen. Als jij weet waar je voor staat en klanten tevreden zijn over het werk dat je levert, gaan die cijfers bij meer beoordelingen vanzelf omhoog. En in het verlengde daarvan ook je zichtbaarheid en de mogelijkheden om je klantenkring te vergroten.
Verbeter je beoordelingen
Deze positieve feedback komt niet vanzelf. Je zal klanten moeten vragen om jouw werk en service te beoordelen. Zijn ze tevreden dan werken de meesten hier graag aan mee. Dat tonen de cijfers ook aan; 85% van de bedrijven heeft een gemiddelde score boven de 4,25 sterren (op een schaal van de 5 sterren).
Vraag om een reviews
Niet iedere klant hoef je om een beoordeling te vragen, maar het is zeker aan te raden om het een paar keer per maand te doen. Dat kan persoonlijk, maar ook per mail. Het vergelijkingsplatform Trustoo helpt je bij het verzamelen van reviews. Het bedrijf ontwikkelde daarvoor een gratis tool. Installatiebedrijven kunnen gemakkelijk per e-mail hun klanten uitnodigen een review te plaatsen. Dat doe je bijvoorbeeld in de handtekening. Zo verzamel je eenvoudig de ervaringen van je klanten en zijn je referenties altijd up-to-date.
Ben je nog niet bekend met Trustoo en wil je je aanmelden als installateur? Dan zorgt het platform ervoor dat je niet blanco hoeft te beginnen. Trustoo verzamelt namelijk ook publieke reviews van zoekmachines, social media en andere platforms. Daarmee is de basis gelegd om je klantenkring verder uit te breiden.
Dit artikel is gesponsord door Trustoo